Maaltijdboxen winnen nog steeds aan populariteit

De maaltijdbox is populair. Eén op de tien Nederlanders heeft weleens een maaltijdbox besteld, een derde daarvan blijft de boxen bestellen. Vooral een- en tweepersoons huishoudens zijn geïnteresseerd, vanwege het gemak, de variatie in maaltijden en de inspiratie.

Koken, bron: webvilla, Pixabay.com

Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.013 Nederlanders.

Markt kan nog groeien

Van de mensen die nog nooit een maaltijdbox hebben besteld, heeft twee op de tien wel interesse. De onderzoekers verwachten dat de jonge markt nog verder zal groeien.

Zeven op de tien Nederlanders heeft geen interesse in de boxen omdat ze denken dat ze erg duur zijn.  Ook vinden ze het een nadeel dat je niet zelf kunt bepalen wat je eet (51%) en dat je de producten niet zelf uit kunt zoeken op kwaliteit en versheid (38%).

Kwaliteit belangrijk

De ideale box is voor een of twee personen en bevat maaltijden voor twee of drie dagen. De favoriete bezorgdag is maandag. Acht op de tien vinden de kwaliteit van de box erg belangrijk, driekwart de prijs.

Het meest bekend is de box van HelloFresh. Gebruikers zijn het meest tevreden over de originaliteit en de kwaliteit van de boxen, het minst over de prijs en de keuzevrijheid.

Lees het hele onderzoek op de website van Multiscope >

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.